מי מכיר אותי?


אתם בטח תוהים, אולי, למה צריך לשאול את השאלה הזו?

ובכלל למה זה כזה חשוב שיכירו אותי.

מי מכם ששואף להשיג את מטרותיו כדוגמת: לחפש שותף עסקי, לגייס איש צוות או מנהל, לחפש עבודה, להתקדם בארגון כדאי מאד להתחיל ולחשוב על השאלה הזו.

מכירים את אלו שאומרים עליהם “מי לא מכיר אותו/ה””

או “הוא/היא מאד חזק/ה ב…”?

זה כנראה לא קורה סתם, זה בעיקר עבודה עקבית של יצירת חיבורים ובניית רשת רחבה של קשרים שלבסוף גורמת להרבה אנשים להתוודע אליהם.

דמיינו מצב בו יושבים בחדר אחד מנהל/ת משאבי אנוש או גיוס, מנהלים בכירים ומדסקסים על העובד הבא שהם צריכים לתקן חדש שנפתח בארגון שאלה שסביר שתעלה בחדר- מי מאצלנו יכול/ה לעשות את זה? מי יכול/ה להתאים?

“ההפתעה” הגדולה- השם שלכם לא עולה כלל בשיחה הזו.

מאכזב נכון? הייתם רוצים שייראו בכם ראויים ומתאימים ובכלל היה יכול להיות מחמיא אלו שמכם היה מרחף באוויר…

ייתכן שהייתם אלופי עולם בתחומכם אך לא מספיק מוכרים בארגון שלכם לא מספיק נשמעתם/ נראיתם/הורגשתם

(ולא הכוונה להיות שחקן בבימה ממש לא)ולכן לא הייתם התשובה הטבעית.

אם רציתם שזה יקרה הייתם חייבים להיות בתודעה של אלו שעובדים אתכם כדי שיהיה יותר מאדם אחד שיזרוק את השם שלכם לחלל החדר.

אם נקביל זאת לעולם בחוץ ,היום ,הנכס הכי גדול שלנו הוא מערכות היחסים שאנו מייצרים עם אנשים אחרים. כן -כן אפילו יותר מהמקצועיות שלנו.

תחשבו עכשיו על תהליך חיפוש העבודה שלכם, כשארגונים מגייסים עובדים הם מחפשים אותם ברשת, במפגשי למידה ובמיטאפים.

זו “כיכר העיר” החדשה לגיוסים. סוג של בליינד דייט שלפניו עושים “בדיקות רקע” מי אתם ומה אתם מציעים וכמה אתם “שווים”.

כמה הייתם רוצים שמנהל מגייס יצלצל אליכם כי קיבל עליכם המלצה ברשת או כי הוא עוקב אחריכם בקבוצות מקצועיות והתרשם מכם? אולי הוא קרא פוסט מרתק שכתבתם או ראה אתכם במפגש למידה כשהרציתם על הארגון שלכם.

לכן אם תרצו שהשם שלכם יעלה, שיגידו “אני מכיר בשבילך משהו מעולה” כדאי שתתחילו להיות בתודעה של אנשים אחרים.

לכל אלו שאומרים מה זה יעזור לי להשתתף בכנסים, מיטאפים ובמרחב הוירטואלי, אני ממליצה לשקול בשנית ולהתחיל להיראות, להישמע ולהרחיב את טווח ההשפעה שלכם בקרב אחרים.

מה נדרש? אולי זה יפתיע אתכם אך פשוט להתחיל, לצאת לדרך, ללמוד מאחרים איך הם עושים את זה ולמצוא את הדרך שמתאימה לכם.

לא צריך לחשוב על פעולות גרנדיוזיות להיפך להתחיל בקטן, בצעדים קטנים ולהשתכלל. לכתב פוסט, לחלוק ידע מקצועי, לספר על תהליכי החיפוש שלכם- תובנות וטיפים. להתחבר למובילי דעת קהל בתחומים שלכם ועוד כי החיפוש היום בניגוד לעבר תלוי הרבה בנוכחות שלכם, במה שאתם משדרים החוצה ואיך אתם נתפסים בעיני אחרים

צאו לדרך! בהצלחה!