איך פונים לאנשים ומגדילים את הרשת שלנו?

ברכות! החלטתם לעשות את הצעד ולהכיר אנשים וזה נפלא!

בשנים האחרונות הכרתי כ"כ הרבה אנשים מרתקים מעולמות תוכן דומים וגם כאלו שלא וזה ממש עושה חשק להכיר עוד ועוד, להיחשף וללמוד מניסיונם וחוכמתם של אנשים.

ראשית חשוב לדעת מה המטרה שלי, ומה אני רוצה כשאני פונה למשהו מסוים. נניח שאני מבקש את עזרתו של חבר ואני רואה ברשת החברתית כי הוא חבר של עובד בחברה בה אני מעונין להציע את מועמדותי לתפקיד.

פניתי לחבר ושאלתי אם הוא יכול לחבר ביני לבין אותו אדם שברשת שלו. החבר הסכים בשמחה. מכאן מה עושים?

ראשית מבקשים מהחבר הטוב שלנו לחבר בינינו, ולתת כמה מילות הקדמה עלינו. ולאחר שזה בוצע יותר קל לפנות.

אני כותב לאותו אדם הודעה ומזכיר את החיבור ושואל מתי ניתן ליצור קשר. הידד-קבענו שיחה!

בתחילת השיחה להזכיר מי המחבר בינינו, להודות על הזמן (זה אף פעם לא מובן מאליו) ועל הנכונות לסייע ואז לספר מי אתם.

אל תחסכו ותגידו שתי מילים ורבע! הצד השני לא מכיר אתכם ולא מודע לכמה מוכשרים אתם. תשקיעו דקה-שתיים לספר על העולם ממנו אתם באים, מה עשיתם, מה הערך המוסף שלכם, לאלו ארגונים אתם שואפים להתחבר וכמובן על המשרה שמעניינת אתכם ולבקש אם יוכל לחבר אתכם לאדם המתאים בארגון, להעביר את קורות החיים שלכם וכו'.

נשמע פשוט קל! האמנם?

הרבה מאד אנשים מתביישים, מרגישים לא נעים ואז גם מפספסים. לכן הדבר המתבקש הוא הכנה, כותבים לעצמנו מה אנו רוצים להגיד ואז זה פשוט יותר. ככל שתהיו מתורגלים בשיחות כאלו בוודאי זה יהיה טוב יותר.

פניה מסוג אחר- יש תחום שאתם רוצים להיכנס אליו וללמוד אותו אתם מחפשים משהו שתוכלו ללמוד ממנו, להתלוות אליו או לראיין אותו במטרה ללמוד על אותו התחום.

נניח שהחלטתם להתעמק בנושא שיווק דיגיטלי, למדתם קורס והחלום שלכם לעבוד בארגון בתפקיד זה.

אין לכם ניסיון כלל בתחום!

אתם יכולים לכתוב ברשת, בקבוצות שעוסקות בתחומים האלו עליכם מי אתם, מה למדתם ומה החלום שלכם- באותנטיות ובחביבות ולבקש מאנשי מקצוע בקבוצה ללמוד מהם.

תשקיעו בכתיבת הפוסט- תכתבו בצורה שתגרום לצד השני להתעניין בכם, שימו תמונה (אתם תמיד יכולים לשלוח לחבר שייתן לכם פידבק) תוכלו לבקש לדוגמה: להתלוות ליום עבודה איתם, או לראיין אותם על התפקיד ומה שהם עושים וגם בקשות לחיבורים לארגונים שמחפשים אנשים כמוכם.

זה מה שכיף ברשתות חברתיות- יש כ"כ הרבה אפשרויות להתחבר ולהכיר אנשים ותחומי עניין והדבר המקסים שאנשים ממש שמחים לחלוק ולשתף מהידע שלהם.(מניסיון!!)

ונניח שאתם משתתפים בוובינר/ כנס וירטואלי ומשתתפים בו מובילי דעת קהל שרלוונטיים לתחום שלכם. מעניין אתכם להכיר לעומק קולגות מתחומכם- אתם פשוט יכולים לפנות במהלך השידור או בסיומו לאנשים שעניינו אתכם.

לכתוב הודעה בנוסח של : מאד התרשמתי (כמובן אם זה אמיתי) ואהבתי את הגישה שלך ואת דרך ההצגה המעניינת, אני עוסקת בתחום ואשמח לשוחח ואולי לשתף פעולה- איך אוכל ליצור קשר?

אנשים היום נגישים יותר ולכן זה פותח לנו הזדמנויות רבות.

יש לא מעט אנשים שעקבתי אחרי עשייתם ברשת, ולאחר מכן יצרתי איתם קשר ושוחחנו טלפונית וזה הרגיש כאלו אנו מכירים שנים…וכשנפגשים זה הופך את ההיכרות לנעימה הרבה יותר!

אז כמו שאומרים- שלוש ארבע ולעבודה!!! והכי חשוב בהצלחה!!!!

תמונת אוירה מאמר