סדנת ניהול קונפליקטים

מה זה קונפליקט?

קונפליקט הוא מצב שבו שני אנשים או יותר מתנגשים בדעותיהם, הרגשותיהם או האינטרסים שלהם.
קונפליקטים יכולים להיות חיוביים או שליליים, תלוי איך הם מטופלים.
בסדנת ניהול קונפליקטים נלמד על סוגי הקונפליקטים השונים ועל שלבי הניהול של הקונפליקט עד לפתרון.

סוגי קונפליקטים

ישנם 3 סוגים שונים של קונפליקטים:

  1. קונפליקט בין אישי
  2.  קונפליקט בין קבוצתי
  3. קונפליקט בין אישי ובין קבוצתי

 

שני אנשים בקונפליקט

 

מדוע קונפליקטים חשובים?

קונפליקטים יכולים להיות הזדמנות לגדול וללמוד. הם יכולים לעזור לנו להבין את עצמנו ואת האנשים סביבנו טוב יותר.

איך לנהל קונפליקט בצורה יעילה?

ישנם כמה שלבים חשובים לניהול קונפליקט בצורה יעילה:

שלבי ניהול קונפליקט

  1. זיהוי הקונפליקט
  2. הבנת הצרכים והאינטרסים של כל המעורבים
  3. מציאת פתרונות יצירתיים
  4. יישום הפתרונות
  5. הערכת התוצאות

כישורים חיוניים לניהול קונפליקטים

כדי לנהל קונפליקט בצורה יעילה, חשוב לפתח את הכישורים הבאים:

  1. תקשורת יעילה
  2. אמפתיה
  3. גמישות
  4. פתרון בעיות
  5. סבלנות

תוכנית סדנת ניהול קונפליקטים

בסדנה שלנו לניהול קונפליקטים, תקבלו את הכלים והידע הדרושים כדי לנהל קונפליקטים בצורה יעילה. הסדנה תכלול:

  1. מודלים תיאורטיים ומעשיים לניתוח וניהול קונפליקטים
  2. כלים לאבחון סגנון אישי בהתמודדות עם קונפליקטים
  3. תרגול מעשי של סימולציות ומשחקי תפקידים
  4. טכניקות מתקדמות לתקשורת אסרטיבית ואמפתית

 

קונפליקט בין שני אנשים

 

למה לבחור בסדנה שלנו?

  1. פיתוח מודעות לדינמיקות של קונפליקטים ארגוניים.
  2. שיפור היכולת לזהות ולנתח מצבי קונפליקט בשלבים מוקדמים.
  3. רכישת כלים מעשיים לניהול ופתרון קונפליקטים.
  4. חיזוק מיומנויות תקשורת במצבי קונפליקט.
  5. הגברת היכולת ליצור סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית.
  6. פיתוח גישה פרואקטיבית לניהול מחלוקות ועימותים.

נושאים מרכזיים שילמדו בסדנת ניהול קונפליקטים בארגון

  1. הבנת מקורות וסוגי קונפליקטים בסביבת העבודה
  2. זיהוי סגנונות אישיים בהתמודדות עם קונפליקטים
  3. תקשורת מקרבת ככלי להתמודדות עם קונפליקטים
  4. טקטיקות לניהול מצבי קונפליקט
  5. מודל ניהול שיחה קשה מבוסס על הספר שיחות קשות ( פטון/סטון)  –  שיחת "מה קרה" / שיחת "רגשות" / שיחת "הזהות"

שיטת הנחייה

הסדנה תתקיים באופן פרונטלי ותתבסס על למידה חווייתית, תוך שימוש במגוון טכניקות וכלים המבוססים על שנים רבות של ניסיון ועבודה עם  מוקדי שירות לקוחות ומכירות

משך סדנת ניהול קונפליקטים  ופרטים נוספים

  1. משך הסדנה הינו גמיש ומתאים באופן אישי לצרכים הייחודיים של החברה שלך. נוכל לעצב את התוכנית יחד, החל ממפגש בודד להתמקדות בסוגיה ספציפית ועד לסדרה של מפגשים מקיפים.
  2. הסדנה מותאמת ל- 15-20 משתתפים
  3. הסדנא מאופיינת בגישה אישית לכל משתתף ובכך אוכל להבטיח שכל משתתף יקבל את הליווי והתמיכה הדרושים לו על מנת להצליח
  4. ניתן להתאים את תוכן הסדנא לצרכים הספציפיים של הקהל.

קהל יעד

הסדנה שלנו פתוחה לכל מי שמעוניין לשפר את יכולות ניהול הקונפליקטים שלו, ובפרט למנהלים ועובדים המעוניינים לשפר את יכולתם לנווט באופן בונה דרך מצבים מאתגרים, תוך שמירה על יחסי עבודה תקינים ופרודוקטיביות ארגונית

בתום הסדנה, המשתתפים יצאו מצוידים בידע, כלים ובטחון מוגבר ביכולתם לנהל קונפליקטים באופן בונה ואפקטיבי. הם ירכשו מיומנויות חיוניות להפיכת עימותים להזדמנויות לצמיחה, שיפור התקשורת ויצירת סביבת עבודה הרמונית יותר.

תמונת מחבר

דקלה הרוניאן – ייעוץ והדרכה לארגונים

מרצה ומנחת סדנאות, מומחית לפיתוח ארגוני, פיתוח תוכניות הדרכה מותאמות, 

בניית חומרי למידה איכותיים ויישום אסטרטגיות שיווק ומכירות.

יש לכם שאלה? שלחו לי הודעה בפרטי

בואו נדבר

השאירו פרטים ונחזור בהקדם 

לשיחת ייעוץ עם דקלה הרוניאן ללא עלות חייגו אלינו