איך לכתוב קורות חיים שמדברים עם תוכנות הגיוס

איך לכתוב קורות חיים שמדברים עם תוכנות הגיוס

אתם בתהליך חיפוש העבודה ושולחים הרבה קורות חיים, אבל שמים לב הכמות של מי שחוזר אליכם היא לא גדולה. לא ברור לכם למה, אתם עושים כמה ניסיונות לשנות את קורות החיים, להוסיף או להוריד חלקים, ממשיכים לשלוח – אבל עדיין הפניות מעטות.

זה באמת מוריד מוטיבציה – למה לא חוזרים אלי ממחלקות הגיוס? האם אני לא מספיק מנוסה? אין לי השכלה מתאימה? זה מתסכל מאוד.

נכון, לפעמים באמת יש חוסר בניסיון או השכלה, או שמישהו אחר תפס את התפקיד לפניכם. אבל לפעמים זה משהו בקורות החיים שלכם – שלא עובר את הסינון הראשוני.

הסינון הראשוני של מגייסים רבים כיום, כולל תוכנות גיוס (רובוטים בשפת העם) שמסננים עבורם את קורות החיים. אלו נקראים תוכנות לגיוס עובדים.

מחלקות הגיוס בעיקר בארגונים או חברות השמה, שמקבלים הרבה קורות חיים, משתמשים בתוכנות הגיוס כדי להקל ולעשות סדר. מערכות גיוס כאלו עושות מיון וסינון לפי קורות החיים, ועוזרות למגייסים להגיע מהר יותר למועמדים שעונים על הקריטריונים של ההתאמה לתפקיד.

בגלל זה- חשוב מאוד לבנות את קורות החיים שלכם בצורה שהיא קריאה ונגישה למערכות הגיוס, כך שתעברו בקלות את הסינון הראשוני – ותמשיכו למיון של המגייס עצמו, במידה ואתם מתאימים לתפקיד כמובן.

אז איך מערכות גיוס עובדים פועלות

מערכות לגיוס עובדים, נבנו במטרה לסייע למגייס לבצע ניהול תהליך גיוס בצורה מיטבית ומסודרת. מי שעוסק בגיוס עובדים מקבל המון קורות חיים, ועליו למצוא את המועמדים המתאימים ביותר להמשיך התהליך. המגייסים משתמשים במערכות ליצירת כרטיסי מועמד, תיעוד אירועים, מעקב תהליכים, וכדומה.

זה אומר שאם כתבתם את קורות החיים בצורה שאינה קריאה למערכת הגיוס, יתכן מאוד שתפלו בין הכסאות, או שיגיעו אליכם באיחור, ואתם לא רוצים שזה יקרה.

אז מה עושים, ואיך כותבים את מסמך קורות החיים שלכם, בצורה שהיא קריאה למערכות הגיוס? הנה מספר דגשים וטיפים שיעזרו לכם:

קובץ קורות חיים בפורמט וורד

בעבר היה נהוג לשלוח את קורות החיים בקובץ PDF, כדי שלא ישנו או יערכו לכם אותו. מומלץ לשלוח את קורות החיים בפורמט של וורד מאחר והוא הידידותי ביותר עבור מערכות הגיוס.

חלק מתוכנות הגיוס יודעות לקרוא גם קבצי PDF, אבל לא כולן. ואתם לא יכולים לדעת את זה מראש.

לגבי קבצי תמונה (קבצי קורות חיים שצילמתם עם הטלפון, או סרקתם עם סורק) – אלו קבצים הכי פחות ידידותיים שיש- וכדאי מאוד שלא להשתמש בהם מאחר והם לא מכילים טקסט בכלל. זה אומר שמערכות הגיוס לא יוכלו בכלל לקרוא מה יש שם. במקרה הטוב – יגיעו אליכם בסוף, במקרה הרע, הקובץ ילך לאיבוד ולא ישימו לב שהוא קיים.

חשבו למשל על מגייס שמחפש מילת מפתח מסויימת בקבצי קורות החיים, למשל "מכירות", ומאחר ושלחתם קובץ תמונה – אי אפשר לראות שיש לכם את הניסיון הזה, והחיפוש דילג עליכם. זה יהיה ממש חבל, נכון?

מבנה קורות החיים – נקי ובלי טבלאות

כדי להקל על מערכות הגיוס, כדי לשלוח קורות חיים בצורה נקיה ככל הניתן.

ראשית – אל תשתמשו בטבלאות. מערכות הגיוס ממש לא אוהבות אותן, מאחר והן קוראות את הטקסט מצד אחד לצד שני. כאשר אתם שמים טבלה אתם מפצלים את המסמך ל-2 והמערכות לא תמיד מבינות את זה. זה אומר שחלק מהטקסטים עלולים להשתבש או להיות לא קריאים בחיפושים.

לגבי תמונות או אייקונים ואימוג'ים – הם לא מפריעים, אבל אין להם משמעות במערכות הגיוס.

חלקו בצורה נכונה את מסמך קורות החיים

קודם כל – בתחילת המסמך כתבו את פרטיכם האישיים בצורה מסודרת. מומלץ לכתוב כל אחד מהפרטים הכלליים בשורה חדשה. לדוגמא:

שם מלא: ישראל ישראלי

טלפון: 050-6565655

רצוי שלא לשלב בשורה אחת את כל הפרטים האישיים, ללא כותרות. מערכות הגיוס לא תמיד יבינו מה לעשות עם זה ומה הוא כל פרט.

כדאי להתחיל בשם המלא, ולא לשים פתגמים או ברכות לפני כן. אל תשכחו את פרטי ההתקשרות שלכם כמו טלפון ומייל – כדי שיוכלו ליצור איתכם קשר.

מומלץ לשלב חלוקה לפסקאות כמו פרטים אישיים, השכלה, ניסיון תעסוקתי, שירות צבאי, שפות, התנדבויות וכיוצא בכך. כך תוכנות הגיוס יבינו טוב יותר מה החלוקה של המסמך.

מילות מפתח חשובות צריכות להיות חלק מהמסמך

מגייסים משתמשים בתוכנות הגיוס כדי לסרוק ולסנן מילות מפתח. כך שאם יש לכם ניסיון בתחום מסויים, או שאתם שולחים קורות חיים לתפקיד מסויים, כדאי להשתמש במילות מפתח רלוונטיות לאותו התחום.

לדוגמא: אם יש לנו ניסיון במכירות נשתמש במונחים רלוונטים כמו מכירות, פיתוח עסקי, ניהול תיקי לקוחות וכיוצא בזה.

מומלץ מאוד לעשות הגהה על מסמך קורות החיים שלכם. שימו לב שכתבתם אותם ללא שגיאות, שבמילות המפתח אין טעויות או שגיאות. רצוי לתת למישהו מקצועי להסתכל על המסמך שלכם.

ציינו תמיד בגוף או כותרת המייל לאיזו משרה פניתם

אם חשקה נפשיכם במשרה מסויימת, כדאי מאוד שמערכת הגיוס תדע את זה. באתרי דרושים או דף נחיתה זה קורה אוטומטית, אבל אם אתם שולחים מייל לגבי משרה מסויימת, ציינו את פרטי המשרה אליה אתם פונים – כפי שביקשו מכם בפרסום המודעה. לדוגמא- אם ביקשו מכם לרשום בכותרת המייל את מספר המשרה, אל תשכחו לעשות את זה, כדי שהמגייס יקבל את הפרטים שלכם בצורה המדוייקת ביותר, ותכנסו לרשימת הממתינים לאותה משרה, ולא תלכו לאיבוד במערכת הגיוס.

בהצלחה בחיפוש העבודה!

המאמר נכתב בשיתוף מערכת לגיוס עובדים Civi – תוכנת גיוס שעובדת בשבילך.