איזה תשוקה ואיזה "נעליים"…


לא מעט מחפשי עבודה מעלים את הצורך לעבוד בעיסוק משמעותי, עיסוק שתהיה להם תשוקה אליו, מוטיבציה לקום בבוקר ולעסוק במה שהם אוהבים. וכמובן בצדק! כי תשוקה היא אלמנט משמעותי וחשוב בתעסוקה שלנו.

האם זה ריאלי בתקופה הזו? יש בכלל עבודות כאלה שניתן למצוא בהם את הגם וגם? או שעכשיו כדאי להנמיך פרופיל למצוא משהו והתשוקה תחכה?

אז נניח שבחרנו באפשרות השנייה- כמה זמן לדעתכם זה יחזיק? הרי ברור שללא דרייב נקודת השבירה תגיע מוקדם יותר. ברור גם הלחץ למצוא ולעבוד אך לטווח הארוך לא בטוח שזה זה ישרת אתכם.

ובכלל מי אמר שזה או זה או זה?

כשיש לנו תשוקה למשהו אז אנחנו לרוב לא נרצה לעצור, נרצה לקחת על עצמנו עוד דברים, ללמוד, לגדול ונתמודד אחרת עם אתגרים ובכלל היום שלנו יעבור אחרת.

אז איך מוצאים עיסוק שתהיה לי גם תשוקה אליו?

אולי אגיד משהו לא נוח (מבלי לפגוע באיש) אבל זה מתחיל מחקירה פנימית שבעיני היא בלתי נמנעת, לברר עם עצמי ,לא איזה טייטל בהכרח יתאים לי אלא מה אהבתי בעיסוקים הקודמים שלי, איפה באתי לידי ביטוי, מה גרם לי לשמוח, באלו תפקידים יש פוטנציאל בהם אוכל להביא את עצמי לידי ביטוי. כדאי לשאול בראיון עבודה על אופי העבודה, האתגרים, אפשרויות הקידום ועוד.

יש משרות שאולי יתארו אותן לא כפי שהן באמת וזה קורה לשני הכיוונים- כאלו שנראות "קטנות" והן הרבה יותר, וכאלו שנראות "גדולות" והן פחות…יש משרות בהם לעיתים המעסיקים בעצמם לא יודעים בדיוק לאן תוביל הדרך ולכן דווקא שם יש מקום "להיכנס", להציע, ליזום ולבנות את התפקיד בדמותכם.

בנוסף שווה לגלות גמישות, לא להיצמד לתבניות, לפתוח את הראש ולחדד קודם לעצמנו מה הדבר שמצית לנו ברק בעיניים ומשם להמשיך…

תמונת אוירה מאמר